អ្នកគ្រប់គ្រង ប្រៀបបានក្បាលម៉ាស៊ីន ដែលនឹងដឹកនាំទាំងក្រុមការងារ និង ក្រុមហ៊ុនឱ្យឆ្ពោះទៅដល់គោលដៅ។ តែបើអ្នកគ្រប់គ្រងធ្វើរឿងធំពីរមិនបាន គ្រប់យ៉ាងនឹងលិចបាត់ទៅទាំងស្រុង។ ជាក់ស្តែង តាមការចែករំលែករបស់ទំព័រហ្វេសប៊ុក ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល ការប្តេជ្ញាចិត្ត និង ការទទួលខុសត្រូវ គឺជាគុណសម្បត្តិសំខាន់ពីរ ដែលអ្នកគ្រប់គ្រងល្អត្រូវតែមាន។ វាដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការជំរុញភាពជោគជ័យរបស់អង្គភាព និង ការអភិវឌ្ឍក្រុមការងារ។
១. ការប្តេជ្ញាចិត្ត៖ ការប្តេជ្ញាចិត្តសំដៅលើការតាំងចិត្តយ៉ាងមុតមាំ និង ការលះបង់ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅ ឬភារកិច្ចណាមួយ។ ចំពោះអ្នកគ្រប់គ្រង ការប្តេជ្ញាចិត្តត្រូវបានបង្ហាញតាមរយៈ ៖
– ការខិតខំប្រឹងប្រែងខ្ពស់៖ មិនថាលំបាកយ៉ាងណា ក៏អ្នកគ្រប់គ្រងដែលមានការប្តេជ្ញាចិត្ត នឹងនៅតែបន្តស្វែងរកដំណោះស្រាយ និង ធ្វើការយ៉ាងសកម្ម ដើម្បីសម្រេចគោលដៅដែលបានកំណត់។ ពួកគេមិនងាយចុះចាញ់នឹងឧបសគ្គឡើយ។
– ការលះបង់ពេលវេលា និង ធនធាន៖ ពួកគេសុខចិត្តលះបង់ពេលវេលាបន្ថែម ឬធនធានចាំបាច់ផ្សេងៗ ដើម្បីធានាថាការងារត្រូវបានបញ្ចប់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និង ទាន់ពេលវេលា។
– ភាពស្មោះត្រង់ចំពោះចក្ខុវិស័យអង្គភាព៖ អ្នកគ្រប់គ្រងដែលប្តេជ្ញាចិត្ត នឹងយល់ច្បាស់ពីចក្ខុវិស័យ និង បេសកកម្មរបស់អង្គភាព ហើយធ្វើការដើម្បីធានាថាគ្រប់សកម្មភាពទាំងអស់ស្របតាមទិសដៅរួម។
– ការលើកទឹកចិត្តក្រុម៖ ការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង គឺជាគំរូដ៏ល្អមួយសម្រាប់បុគ្គលិកដទៃទៀត។ នៅពេលដែលក្រុមឃើញអ្នកដឹកនាំរបស់ពួកគេប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ ពួកគេក៏នឹងមានកម្លាំងចិត្តធ្វើតាមដែរ។
២. ការទទួលខុសត្រូវ៖ ការទទួលខុសត្រូវ គឺសំដៅលើឆន្ទៈក្នុងការទទួលស្គាល់ និង ឆ្លើយតបចំពោះសកម្មភាព លទ្ធផល និង ផលវិបាកដែលកើតចេញពីការសម្រេចចិត្ត ឬភារកិច្ចរបស់ខ្លួន។ ចំពោះអ្នកគ្រប់គ្រង ការទទួលខុសត្រូវត្រូវបានបង្ហាញតាមរយៈ:
– ការទទួលស្គាល់កំហុស៖ អ្នកគ្រប់គ្រងដែលមានការទទួលខុសត្រូវ មិនគេចវេះពីការទទួលស្គាល់កំហុស ឬភាពខ្វះខាតរបស់ខ្លួនឡើយ។ ពួកគេរៀនពីកំហុសទាំងនោះ ដើម្បីកែលម្អនៅពេលក្រោយ។
– ការទទួលយកលទ្ធផល (ល្អ ឬអាក្រក់) ៖ មិនថាលទ្ធផលជាវិជ្ជមាន ឬអវិជ្ជមានទេ ពួកគេសុខចិត្តទទួលយកវា និង ធ្វើការវិភាគដើម្បីស្វែងរកមូលហេតុ និង មេរៀន។
– ការអនុវត្តតាមការសន្យា៖ នៅពេលដែលអ្នកគ្រប់គ្រងបានសន្យាអ្វីមួយ ពួកគេនឹងខិតខំអនុវត្តវាឱ្យបានខ្ជាប់ខ្ជួន។ នេះជួយកសាងទំនុកចិត្តពីសំណាក់បុគ្គលិក និង ថ្នាក់លើ។
– ការរៀបចំផែនការ និង ការតាមដាន៖ ពួកគេនឹងរៀបចំផែនការការងារឱ្យបានច្បាស់លាស់ កំណត់គោលដៅដែលអាចវាស់វែងបាន និង តាមដានវឌ្ឍនភាពដើម្បីធានាថាអ្វីៗដំណើរការទៅតាមការគ្រោងទុក។
– ការផ្ទេរការទទួលខុសត្រូវ៖ អ្នកគ្រប់គ្រងល្អមិនត្រឹមតែប្រគល់ភារកិច្ចឱ្យបុគ្គលិកប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងផ្តល់សិទ្ធិអំណាច និង គាំទ្រពួកគេផងដែរ ដោយធានាថាពួកគេក៏មានទំនួលខុសត្រូវចំពោះលទ្ធផលផងដែរ។
សរុបមក ការប្តេជ្ញាចិត្ត និង ការទទួលខុសត្រូវ គឺជាគន្លឹះដែលជួយឱ្យអ្នកគ្រប់គ្រងដឹកនាំក្រុមការងារទៅរកភាពជោគជ័យ ព្រមទាំងបង្កើតបរិយាកាសការងារ ដែលមានទំនុកចិត្ត និង ប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់៕