ជាកូនចៅគេដូចតែគ្នា តែបុគ្គលខ្លះអាចថាមានចរិតពីធម្មជាតិ ចូលចិត្តធ្វើការយកមុខ យកមាត់ ព្យាយាមលេចធ្លោខ្លួនឯង អួតពីសមិទ្ធផល តែបើធាតុពិតវិញ មិនបានសាងអ្វីជាប្រយោជន៍ដល់ក្រុមការងារ ក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនឡើយ។
ជាក់ស្តែង តាមការចែករំលែករបស់ទំព័រហ្វេស៊បុក ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល បុគ្គលិកធ្វើការយកមុខ គឺជាបុគ្គលដែលផ្តោតសំខាន់ទៅលើការបង្ហាញខ្លួនឱ្យល្អនៅចំពោះមុខថ្នាក់ដឹកនាំ ឬមិត្តរួមការងារ ប៉ុន្តែមិនសូវបានរួមចំណែកដល់លទ្ធផលការងារពិតប្រាកដនោះទេ។ ពួកគេអាចពូកែនិយាយ ឬបង្ហាញសកម្មភាពដែលមើលទៅដូចជារវល់ ប៉ុន្តែគុណភាព និង បរិមាណការងារជាក់ស្តែងមានកម្រិតទាប ឬមិនស៊ីសង្វាក់នឹងការបង្ហាញ។
- លក្ខណៈសម្គាល់បុគ្គលិកធ្វើការយកមុខ៖
១. ពូកែនិយាយ តែខ្សោយអនុវត្ត៖ ពួកគេអាចបង្ហាញពីគំនិត ឬផែនការបានយ៉ាងល្អ មានសមត្ថភាពក្នុងការនិយាយបញ្ចុះបញ្ចូល ប៉ុន្តែនៅពេលដែលត្រូវអនុវត្តជាក់ស្តែង លទ្ធផលមិនសូវមាន ឬមិនបានដូចការរំពឹងទុក។
២. ស្វះស្វែងរកការសរសើរ និង ការកត់សម្គាល់៖ ពួកគេតែងតែចង់ឱ្យគេកត់សម្គាល់ និង សរសើរចំពោះអ្វីដែលគេបានធ្វើ (ទោះបីជាវាជាការងារតូចតាច ឬមិនសូវមានតម្លៃក៏ដោយ)។ ពួកគេអាចព្យាយាមលេចធ្លោដោយខ្លួនឯង ឬអួតពីសមិទ្ធផលដែលមិនសូវធំដុំ។
៣. ទម្លាក់កំហុសឱ្យអ្នកដទៃ៖ នៅពេលមានបញ្ហា ឬកំហុសកើតឡើង ពួកគេតែងតែព្យាយាមបន្ទោសអ្នកដទៃ បរិស្ថាន ឬស្ថានភាពខាងក្រៅ មិនព្រមទទួលខុសត្រូវចំពោះចំណែករបស់ខ្លួន។
៤. ពូកែរាយការណ៍ និង ធ្វើរបាយការណ៍៖ ពួកគេអាចចំណាយពេលច្រើនក្នុងការរៀបចំរបាយការណ៍លម្អិត ឬរាយការណ៍ជាប្រចាំអំពីអ្វីដែលគេបានធ្វើ (ទោះបីជាការងារនោះមិនបាននាំមកនូវតម្លៃពិតប្រាកដក៏ដោយ) ដើម្បីបង្ហាញថាខ្លួនរវល់ ឬមានផលិតភាព។
៥. មិនសូវមានគំនិតផ្តួចផ្តើមពិតប្រាកដ៖ ពួកគេអាចធ្វើតាមតែបញ្ជា ហើយមិនសូវមានឆន្ទៈក្នុងការស្វែងរកដំណោះស្រាយថ្មីៗ ឬប្រឈមមុខនឹងបញ្ហាដោយខ្លួនឯង លុះត្រាតែមានការណែនាំច្បាស់លាស់។
៦. បង្កបរិយាកាសមិនល្អ៖ ពួកគេអាចបង្កឱ្យមានការច្រណែនឈ្នានីស ភាពមិនចុះសម្រុង ឬភាពអយុត្តិធម៌ក្នុងក្រុម ព្រោះពួកគេតែងតែចង់លេចធ្លោតែម្នាក់ឯង ឬទទួលបានគុណសម្បត្តិដោយមិនចាំបាច់ប្រឹងប្រែង។
៧. ការបង្ហាញខ្លួនជាជាងការចូលរួម៖ ពួកគេអាចជាមនុស្សដំបូងគេ ដែលមកដល់ការិយាល័យ និង ចុងក្រោយគេដែលចេញទៅ ដើម្បីបង្ហាញពីការខិតខំ ប៉ុន្តែនៅក្នុងអំឡុងពេលធ្វើការ ពួកគេមិនសូវមានផលិតភាពពិតប្រាកដនោះទេ។
- ផលប៉ះពាល់ដល់ក្រុមហ៊ុន៖
១. ធ្លាក់ចុះផលិតភាពរួម៖ ព្រោះពួកគេមិនសូវរួមចំណែកដល់ការងារពិតប្រាកដ ហើយអាចបង្កការរំខានដល់អ្នកដទៃ។
២. បាត់បង់កម្លាំងចិត្តរបស់បុគ្គលិកល្អ៖ បុគ្គលិកដែលខិតខំប្រឹងប្រែងពិតប្រាកដអាចមានអារម្មណ៍ធុញថប់ ឬបាត់បង់កម្លាំងចិត្ត នៅពេលឃើញបុគ្គលិកធ្វើយកមុខយកមាត់ទទួលបានការកត់សម្គាល់ ឬអត្ថប្រយោជន៍ដោយមិនសមហេតុផល។
៣. ខ្ជះខ្ជាយធនធាន៖ ក្រុមហ៊ុនអាចចំណាយធនធាន (ពេលវេលា ប្រាក់ខែ) ទៅលើបុគ្គលិកដែលមិនបានផ្តល់តម្លៃសមរម្យត្រឡប់មកវិញ។
៤. ប៉ះពាល់ដល់វប្បធម៌ក្រុមហ៊ុន៖ អាចបង្កើតវប្បធម៌ដែលឱ្យតម្លៃតែការបង្ហាញខ្លួនជាជាងលទ្ធផលពិតប្រាកដ និង ភាពស្មោះត្រង់។
- វិធីដោះស្រាយ៖
ដើម្បីដោះស្រាយជាមួយបុគ្គលិកប្រភេទនេះ ថ្នាក់ដឹកនាំ និង ក្រុមហ៊ុនគួរតែអនុវត្តវិធីសាស្រ្តមួយចំនួនដូចខាងក្រោម៖
១. កំណត់គោលដៅ និង ការរំពឹងទុកឱ្យបានច្បាស់លាស់៖ និយមន័យការងារ និង លទ្ធផលដែលចង់បានគួរតែមានភាពជាក់លាក់ អាចវាស់វែងបាន និង មានតម្លាភាព។
២. តាមដានលទ្ធផលពិតប្រាកដ មិនមែនគ្រាន់តែសកម្មភាព៖ ផ្តោតលើសមិទ្ធផល និង លទ្ធផលដែលសម្រេចបាន មិនមែនគ្រាន់តែលើការបង្ហាញខ្លួន ឬពាក្យសម្ដីឡើយ។
៣. ផ្តល់មតិកែលម្អជាប្រចាំ និង ដោយផ្ទាល់៖ និយាយជាមួយបុគ្គលិកនោះអំពីការអនុវត្តការងាររបស់ពួកគេ ដោយបញ្ជាក់ពីចំណុចខ្វះខាត និង កំណត់ការរំពឹងទុកឡើងវិញ។
៤. លើកទឹកចិត្ត និង ផ្តល់រង្វាន់ដល់បុគ្គលិក ដែលមានផលិតភាពពិតប្រាកដ៖ តាមរយៈការទទួលស្គាល់ ការដំឡើងឋានៈ ឬការផ្តល់រង្វាន់ ដើម្បីបង្ហាញពីតម្លៃនៃការខិតខំពិតប្រាកដ។
៥. បង្កើតវប្បធម៌ការងារដែលមានតម្លាភាព និង យុត្តិធម៌៖ ធានាថាការវាយតម្លៃបុគ្គលិកមានភាពត្រឹមត្រូវ និង ផ្អែកលើទិន្នន័យជាក់ស្តែង។
៦. ផ្តល់ឱកាសបណ្តុះបណ្តាល និង អភិវឌ្ឍន៍៖ ជួយបុគ្គលិកឱ្យអភិវឌ្ឍជំនាញ និង សមត្ថភាពរបស់ពួកគេ ប្រសិនបើការខ្វះខាតជាបញ្ហាចម្បង។
ការដោះស្រាយបញ្ហានេះតម្រូវឱ្យមានការសង្កេត ការវាយតម្លៃដោយយុត្តិធម៌ និង ការអនុវត្តប្រកបដោយភាពម៉ឺងម៉ាត់ ដើម្បីរក្សាបាននូវបរិយាកាសការងារដែលមានប្រសិទ្ធភាព និង យុត្តិធម៌៕