ជាអ្នកដឹកនាំខ្លាំង មានត្រឹមតែមានចំណេះ និង ជំនាញ គឺមិនគ្រប់គ្រាន់នោះទេ តែក៏ត្រូវទទួលបានការស្រលាញ់ពីបុគ្គលិកផងដែរ។ ជាក់ស្តែង តាមការចែករំលែករបស់ទំព័រហ្វេសប៊ុក ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល ដើម្បីគ្រប់គ្រងអង្គភាពមួយប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និង ទទួលបានការគោរពស្រលាញ់ពីបុគ្គលិក អ្នកដឹកនាំត្រូវតែមានលក្ខណៈសម្បត្តិ និង យុទ្ធសាស្ត្រមួយចំនួន។ នេះជាគន្លឹះសំខាន់ៗដែលអ្នកអាចអនុវត្តបាន៖
១. អភិវឌ្ឍខ្លួនឯងជាគំរូ៖
- ភាពស្មោះត្រង់ និង សុចរិតភាព៖ ត្រូវមានភាពស្មោះត្រង់ យុត្តិធម៌ និង ប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍សីលធម៌ខ្ពស់។ បុគ្គលិកនឹងគោរពអ្នក នៅពេលពួកគេឃើញថាអ្នកជាមនុស្សគួរឱ្យទុកចិត្ត។
- ភាពទទួលខុសត្រូវ៖ ហ៊ានទទួលខុសត្រូវចំពោះរាល់ការសម្រេចចិត្ត និង សកម្មភាពរបស់អ្នក ទាំងចំណុចល្អ និង ចំណុចខុសឆ្គង។
- សមត្ថភាពវិជ្ជាជីវៈ៖ បង្ហាញពីចំណេះដឹង និង ជំនាញច្បាស់លាស់ក្នុងវិស័យការងាររបស់អ្នក។ បន្តរៀនសូត្រ និង អភិវឌ្ឍខ្លួនជានិច្ច ដើម្បីឱ្យបុគ្គលិកមើលឃើញពីសមត្ថភាពរបស់អ្នក។
- វិន័យ និង ភាពឧស្សាហ៍ព្យាយាម៖ ត្រូវមានវិន័យខ្ពស់ក្នុងការងារ និង បង្ហាញពីភាពឧស្សាហ៍ព្យាយាម។ កំណត់ស្តង់ដាខ្ពស់សម្រាប់ខ្លួនឯង មុននឹងកំណត់សម្រាប់អ្នកដទៃ។
២. បង្កើតបរិយាកាសការងារវិជ្ជមាន
- ការប្រាស្រ័យទាក់ទងល្អ៖ បើកចំហរក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយបុគ្គលិក។ ស្តាប់យោបល់ ទទួលយកមតិកែលម្អ និង ផ្តល់ព័ត៌មានត្រលប់ប្រកបដោយស្ថាបនា។
- ការផ្តល់តម្លៃ និង ការទទួលស្គាល់៖ ទទួលស្គាល់ និង ផ្តល់តម្លៃដល់ការខិតខំប្រឹងប្រែង និង សមិទ្ធផលរបស់បុគ្គលិក។ ការសរសើរតូចតាចក៏អាចបង្កើតភាពរីករាយក្នុងការងារបានដែរ។
- ការផ្តល់ឱកាសអភិវឌ្ឍន៍៖ លើកទឹកចិត្ត និង ផ្តល់ឱកាសឱ្យបុគ្គលិកបានរៀនសូត្រ អភិវឌ្ឍជំនាញ និង រីកចម្រើនក្នុងអាជីព។
- ការយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះបុគ្គលិក៖ យល់ដឹងពីតម្រូវការ និង បញ្ហាប្រឈមរបស់បុគ្គលិក។ បង្ហាញការយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះសុខុមាលភាពរបស់ពួកគេ ទាំងរឿងផ្ទាល់ខ្លួន និង រឿងការងារ។
- ការបង្កើតបរិយាកាសសហការ៖ ជំរុញឱ្យមានការសហការគ្នារវាងបុគ្គលិក និង ជួយដោះស្រាយជម្លោះប្រកបដោយភាពយុត្តិធម៌។
៣. មានភាពជាអ្នកដឹកនាំប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
- ការកំណត់ទិសដៅច្បាស់លាស់៖ កំណត់ទិសដៅ គោលបំណង និង ការរំពឹងទុកយ៉ាងច្បាស់លាស់ដល់បុគ្គលិក ដើម្បីឱ្យពួកគេយល់ដឹងពីអ្វីដែលត្រូវធ្វើ។
- ការផ្តល់សិទ្ធិអំណាច និង ទំនុកចិត្ត៖ ទុកចិត្តលើសមត្ថភាពរបស់បុគ្គលិក ហើយផ្តល់សិទ្ធិអំណាចឱ្យពួកគេក្នុងការសម្រេចចិត្តលើកិច្ចការមួយចំនួន។
- ការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយភាពវៃឆ្លាត៖ ធ្វើការសម្រេចចិត្តដោយផ្អែកលើទិន្នន័យ ការវិភាគ និង ការពិចារណាបានល្អិតល្អន់។
- ការដោះស្រាយបញ្ហា៖ មានសមត្ថភាពក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា និង ឧបសគ្គដែលកើតឡើងប្រកបដោយភាពស្ងប់ស្ងាត់ និង មានប្រសិទ្ធភាព។
- ភាពបត់បែន៖ មានភាពបត់បែនក្នុងការគ្រប់គ្រង និង សម្របខ្លួនទៅតាមស្ថានភាពផ្សេងៗ។
៤. ការកសាងទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ខ្លួន
- ការស្គាល់បុគ្គលិក៖ ព្យាយាមស្គាល់ឈ្មោះបុគ្គលិកម្នាក់ៗ និង យល់ដឹងពីចំណុចខ្លាំង ចំណុចខ្សោយ និង សេចក្តីប្រាថ្នារបស់ពួកគេ។
- ភាពរួសរាយរាក់ទាក់៖ មានភាពរួសរាយរាក់ទាក់ និង បើកចំហរក្នុងការទំនាក់ទំនង។
- ការផ្តល់មតិកែលម្អប្រកបដោយការស្ថាបនា៖ ផ្តល់មតិកែលម្អជាប្រចាំ ដើម្បីជួយបុគ្គលិកអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនឯង។ ធ្វើបែបនេះដោយគោរព និង ស្ថាបនា។
- ការប្រារព្ធពិធីជប់លៀង ឬសកម្មភាពក្រៅការងារ៖ រៀបចំសកម្មភាពជួបជុំគ្នាក្រៅម៉ោងការងារ ដើម្បីបង្កើតភាពស្និទ្ធស្នាល និង ពង្រឹងទំនាក់ទំនងរវាងបុគ្គលិក និងអ្នកដឹកនាំ។
សរុបមក ការក្លាយជាអ្នកដឹកនាំដែលទទួលបានការគោរពស្រលាញ់ពីបុគ្គលិក មិនមែនគ្រាន់តែជាការចេញបញ្ជាប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាតម្រូវឱ្យមានការខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការអភិវឌ្ឍខ្លួនឯង បង្កើតបរិយាកាសការងារល្អ និង មានភាពជាអ្នកដឹកនាំប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព៕