ធ្លាប់ឬទេ នៅពេលមានកម្មវិធី ឬ រៀបចំការជួបជុំអ្វីមួយ បុគ្គលិកហាក់រារែកមិនចង់ចូលរួម? ជាការពិតណាស់ នៅពេលដែលសកម្មភាពមួយមិនសូវមានការចូលរួមពីបុគ្គលិក វាច្រើនតែជាសញ្ញាបង្ហាញថាបុគ្គលិកមិនមានការជាប់ពាក់ព័ន្ធ ឬ មិនមានកម្លាំងចិត្តចំពោះសកម្មភាពនោះ ឬ អាចមានឧបសគ្គមួយចំនួនដែលរារាំងពួកគេមិនឱ្យចូលរួម។
ខាងក្រោមនេះគឺជាមូលហេតុ និង ប្រភេទសកម្មភាពមួយចំនួនដែលជារឿយៗជួបប្រទះបញ្ហានៃការចូលរួមទាប៖
- មូលហេតុចម្បងនៃការចូលរួមទាប
១. សកម្មភាពដែលមិនទាក់ទងនឹងចំណាប់អារម្មណ៍ ឬ តម្រូវការរបស់បុគ្គលិក៖ ឧទាហរណ៍ ការរៀបចំព្រឹត្តិការណ៍សង្គម ដែលមិនត្រូវនឹងចំណង់ចំណូលចិត្តរបស់ពួកគេ ឬ ការបណ្ដុះបណ្ដាលដែលមិនពាក់ព័ន្ធនឹងតួនាទីការងារ។
២. កាលវិភាគមិនសមស្រប៖ ដូចជាការរៀបចំសកម្មភាពនៅក្រៅម៉ោងធ្វើការ (ល្ងាច ឬ ចុងសប្តាហ៍) ដែលធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់តុល្យភាពជីវិត និង ការងាររបស់បុគ្គលិក។
៣. ខ្វះតម្លាភាព និង ការតាមដាន៖ នៅពេលដែលបុគ្គលិកចំណាយពេលផ្តល់មតិយោបល់ (ដូចជាការស្ទង់មតិ) ប៉ុន្តែមិនឃើញមានការផ្លាស់ប្តូរ ឬ មិនទទួលបានព័ត៌មានត្រលប់មកវិញ ពួកគេនឹងបាត់បង់ជំនឿក្នុងការចូលរួមនៅពេលក្រោយ។
៤. បរិយាកាសមិនលើកទឹកចិត្ត៖ បុគ្គលិកអាចខ្លាចក្នុងការបញ្ចេញមតិ ឬ ចូលរួមដោយសារតែមានអារម្មណ៍ថាគ្មានសុវត្ថិភាពផ្នែកចិត្តសាស្ត្រ ឬ ខ្លាចត្រូវបានគេវិនិច្ឆយ។
៥. ខ្វះការទទួលស្គាល់ និង រង្វាន់៖ នៅពេលការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ពួកគេមិនត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ ឬ ឱ្យតម្លៃ បុគ្គលិកអាចនឹងមិនមានកម្លាំងចិត្តចូលរួមក្នុងសកម្មភាពបន្ថែម។
៦. បន្ទុកការងារច្រើនពេក៖ បុគ្គលិកមានអារម្មណ៍ថាគ្មានពេលបន្ថែមដើម្បីចូលរួមសកម្មភាពក្រៅពីការងារប្រចាំថ្ងៃ ដោយសារមានកិច្ចការច្រើនហួសកំណត់។
- ឧទាហរណ៍នៃសកម្មភាពដែលមានការចូលរួមទាប
* កិច្ចប្រជុំដែលគ្មានរបៀបវារៈច្បាស់លាស់ ឬ វែងអន្លាយ៖ កិច្ចប្រជុំដែលចំណាយពេលច្រើន ប៉ុន្តែគ្មានលទ្ធផលច្បាស់លាស់ ឬ មិនពាក់ព័ន្ធនឹងអ្នកចូលរួមទាំងអស់។
* ការស្ទង់មតិបុគ្គលិកជាបន្តបន្ទាប់ដោយគ្មានចំណាត់ការ៖ ការសួរមតិញឹកញាប់ពេក ដោយមិនបានអនុវត្តតាមមតិយោបល់ដែលបានប្រមូល។
* សកម្មភាពសង្គមដែលបង្ខំ ឬ ផ្លូវការពេក៖ ពិធីជប់លៀង ឬ សកម្មភាពកសាងក្រុម ដែលមានលក្ខណៈដូចជាកាតព្វកិច្ចការងារ ជាជាងជាឱកាសសម្រាប់បន្ធូរអារម្មណ៍ និង បង្កើតទំនាក់ទំនង។
* ការបណ្តុះបណ្តាលដែលគ្មានអត្ថប្រយោជន៍ជាក់ស្តែង៖ វគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលដែលបុគ្គលិកយល់ថាជាការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលា ឬ មិនបានជួយឱ្យពួកគេរីកចម្រើនក្នុងអាជីព។
* កម្មវិធីទទួលស្គាល់សមិទ្ធផលដែលមិនសមរម្យ៖ ការផ្ដល់រង្វាន់ ឬ ការទទួលស្គាល់ដែលមិនសំខាន់ ឬ មិនត្រូវនឹងការខិតខំរបស់បុគ្គលិក។
ប្រសិនបើអង្គភាពមួយជួបប្រទះបញ្ហានេះ មធ្យោបាយដ៏ល្អបំផុតគឺត្រូវស្វែងយល់ពីបុគ្គលិករបស់អ្នកដោយផ្ទាល់ តាមរយៈការពិភាក្សា ឬ ការស្ទង់មតិខ្លីៗ ដើម្បីកំណត់ពីមូលហេតុជាក់លាក់៕
ប្រភព៖ ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល