នៅកន្លែងធ្វើការតែងជៀសមិនផុតពីការច្រណែន និង ការប្រកួតប្រជែង ដែលនេះជាហេតុធ្វើឱ្យបុគ្គលិកមួយចំនួនចូលចិត្តបំបាក់គ្នា ឬ ប៉ែងជើងគ្នា។ បុគ្គលិកប៉ែងជើងគ្នា សំដៅទៅលើស្ថានភាពនៃអំពើបំផ្លាញគ្នាទៅវិញទៅមក ឬ ការធ្វើបាបគ្នានៅកន្លែងធ្វើការ ក្នុងគោលបំណងមិនឱ្យមានការរីកចម្រើន ឬ ពាក់ព័ទ្ធនឹងស្ថានភាពបុគ្គលផ្ទាល់ខ្លួនដោយមានការស្អប់ ច្រណែន (ទំនាស់បុគ្គល) ដែលជាបញ្ហាធ្ងន់ធ្ងរនៅក្នុងស្ថាប័ន។ ក្នុងន័យនេះពួកគច្រើនប្រើល្បិច ឬ អាកប្បកិរិយា ដើម្បីបង្កការលំបាកដល់មិត្តរួមការងារ។

- ទម្រង់នៃការប៉ែងជើងគ្នា
ការប៉ែងជើងគ្នានៅកន្លែងធ្វើការអាចមានច្រើនទម្រង់ដូចជា៖
* ការលាក់បាំង ឬ រារាំងព័ត៌មាន: មិនផ្តល់ព័ត៌មានសំខាន់ៗ ដែលចាំបាច់សម្រាប់មិត្តរួមការងារដើម្បីបំពេញការងាររបស់ពួកគេ។
* ការនិយាយដើម ឬ បង្កាច់បង្ខូច: និយាយអាក្រក់ពីសហការី ឬ ផ្សព្វផ្សាយពាក្យចចាមអារ៉ាមមិនពិតដើម្បីធ្វើឱ្យពួកគេបាត់បង់កិត្តិយស ឬ ឱកាសការងារ។
* ការរិះគន់ហួសហេតុ: រិះគន់ការងាររបស់គេដោយគ្មានហេតុផលសមរម្យ ឬ ធ្វើឱ្យគេមើលទៅអាក្រក់នៅចំពោះមុខថ្នាក់លើ។
* ការរំលោភយកសមិទ្ធផល: លួចយកគំនិត ឬ សមិទ្ធផលរបស់សហការីទៅអះអាងថាជាស្នាដៃរបស់ខ្លួន។
* ការបង្កើតបក្សពួក: បង្កើតក្រុមតូចៗដើម្បីដាក់សម្ពាធ ឬ ផ្តាច់ទំនាក់ទំនងជាមួយបុគ្គលិកដទៃ។
* ពូកែរាយការណ៍ហួសហេតុ: រាយការណ៍រឿងតូចតាច ដែលមិនចាំបាច់ទៅថ្នាក់លើ ឬ HR។ ពន្លើសបញ្ហា ឬ ធ្វើឱ្យបញ្ហាតូចក្លាយជាបញ្ហាធំ។ រាយការណ៍អំពីកំហុស ឬ អាកប្បកិរិយារបស់សហការីដទៃញឹកញាប់ពេក ដោយមិនបានដោះស្រាយផ្ទាល់ខ្លួនសិន។

- មូលហេតុទូទៅ
* ការប្រកួតប្រជែងតំណែង/ផលប្រយោជន៍: ចង់បានតំណែង ឬ ប្រាក់ចំណូលខ្ពស់ជាង។
* ភាពច្រណែន: មានអារម្មណ៍មិនល្អចំពោះភាពជោគជ័យ ឬ សមត្ថភាពរបស់សហការី។
* ភាពមិនចុះសម្រុង: ភាពខុសគ្នានៃអត្តចរិត ឬ របៀបធ្វើការ។
* វប្បធម៌ស្ថាប័នអាប់អួ: ក្រុមហ៊ុនមិនមានគោលការណ៍ច្បាស់លាស់ក្នុងការដោះស្រាយជម្លោះផ្ទៃក្នុង។

- វិធីដោះស្រាយ (សម្រាប់អ្នករងគ្រោះ)
* រក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់ និង វិជ្ជាជីវៈ: កុំប្រតិកម្មតបតដោយប្រើកំហឹង ឬ អារម្មណ៍។
* កត់ត្រាភស្តុតាង: សរសេរទុកនូវអ្វីដែលបានកើតឡើង, ពេលវេលា, ទីកន្លែង និង អ្នកពាក់ព័ន្ធ។ រក្សាទុកសារ, អ៊ីម៉ែល ឬ ភស្តុតាងផ្សេងទៀត។
* និយាយជាមួយអ្នកទុកចិត្ត: ប្រឹក្សាជាមួយអ្នកណែនាំមិត្តរួមការងារដែលទុកចិត្ត ឬ អ្នកគ្រប់គ្រងផ្ទាល់។
* រាយការណ៍ទៅ HR ឬ ថ្នាក់ដឹកនាំ: ត្រូវហ៊ានរាយការណ៍អំពីបញ្ហានេះទៅកាន់ផ្នែកធនធានមនុស្ស (HR) ឬ ថ្នាក់ដឹកនាំដែលមានសមត្ថកិច្ច ដើម្បីស្នើសុំឱ្យមានការស៊ើបអង្កេតប្រកបដោយយុត្តិធម៌។
* ផ្តោតលើការងាររបស់អ្នក: បន្តធ្វើការងាររបស់អ្នកឱ្យល្អបំផុត និង ប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ។
ការដោះស្រាយបញ្ហាបែបនេះ តម្រូវឱ្យមានការចូលរួមពីថ្នាក់ដឹកនាំស្ថាប័នដើម្បីបង្កើតវប្បធម៌ការងារដែលមានការគោរព និង គណនេយ្យភាព៕

ប្រភព៖ ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល