ពាក្យថាអែបអបសំដៅដល់ការផ្គាប់ផ្គុនរណេបរណឺបដើម្បីឱ្យជិតស្និទ្ធស្នាល ហើយច្រើនតែធ្វើឡើងដើម្បីបានជាប្រយោជន៍ខ្លួន។ សម្រាប់កន្លែងធ្វើការ បុគ្គលិកខ្លះពួកគេចេះអែបអប ក៏ដោយសារតែកត្តាផ្សេងៗដូចជា ស្ថានភាព វប្បធម៌ ឬ រំដោះខ្លួនដើម្បីសុវត្ថិភាព។ បើតាមការបង្ហោះរបស់ទំព័រហ្វេសប៊ុក «ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល» គេបានលើកឡើងចំពោះចំណុចនេះយ៉ាងសមហេតុផលថា បុគ្គលិកខ្លះជ្រើសរើសការអែបអបជាងប្រើសមត្ថភាពពិត ដោយសារហេតុផលដូចជា៖
១. សម្ពាធការងារ ៖ ពួកគេអាចមានអារម្មណ៍ថាត្រូវផ្គាប់ចិត្តថ្នាក់លើ ឬ រក្សាទំនាក់ទំនងល្អ ដើម្បីរក្សាតំណែង ឬ ឱកាសការងារ។
២. ខ្វះទំនុកចិត្ត ៖ អ្នកខ្លះមិនជឿជាក់លើសមត្ថភាពខ្លួនឯង ហើយជ្រើសរើសការអែបអបដើម្បីជៀសវាងការបរាជ័យ ឬ ការរិះគន់។
៣. វប្បធម៌ការងារ ៖ នៅកន្លែងធ្វើការមួយចំនួន ការអែបអបអាចត្រូវបានគេមើលឃើញថាជាវិធីសាស្ត្រដើម្បីទទួលបានការលើកទឹកចិត្ត ឬ ការផ្តល់រង្វាន់។
៤. ខ្វះការលើកទឹកចិត្ត ៖ បើបុគ្គលិកមានអារម្មណ៍ថាការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ពួកគេមិនត្រូវបានទទួលស្គាល់ ពួកគេអាចងាកទៅរកការអែបអបជាវិធីសាស្ត្រដ៏ងាយស្រួលជាង។
៥. គោលបំណងផ្ទាល់ខ្លួន ៖ អ្នកខ្លះប្រើការអែបអបដើម្បីសម្រេចគោលដៅផ្ទាល់ខ្លួន ដូចជាការឡើងតំណែង ឬអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗ។
៦. ការខ្វះជំនាញ ឬ បទពិសោធ ៖ បុគ្គលិកខ្លះអាចមានអារម្មណ៍ថាខ្លួនមិនមានជំនាញគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ការងារដែលទាមទារ ដូច្នេះពួកគេប្រើការអែបអបដើម្បីទូទាត់សងកង្វះនេះ។
៧. បរិយាកាសប្រកួតប្រជែង ៖ នៅកន្លែងធ្វើការដែលមានការប្រកួតប្រជែងខ្លាំង ការអែបអបអាចត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍លើសហសេវិក។
៨. ភាពខ្ជិលច្រអូស ៖ អ្នកខ្លះជ្រើសរើសការអែបអបជាផ្លូវកាត់ ដើម្បីជៀសវាងការខិតខំប្រឹងប្រែង ឬការងារដែលទាមទារការយកចិត្តទុកដាក់ច្រើន។
៩. ឥទ្ធិពលសង្គម ៖ បើថ្នាក់លើ ឬសហសេវិកផ្តល់តម្លៃលើការអែបអបជាងសមត្ថភាពពិត បុគ្គលិកអាចសម្របខ្លួនតាមវប្បធម៌នេះ ដើម្បីទទួលបានការទទួលស្គាល់។
១០. ការខ្វះគោលដៅច្បាស់លាស់ ៖ បើបុគ្គលិកមិនឃើញគោលបំណង ឬអត្ថន័យនៃការងាររបស់ខ្លួន ពួកគេអាចងាកទៅរកការអែបអប ដើម្បីរក្សាស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នជាជាងអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព។
ការអែបអបអាចផ្តល់ផលប្រយោជន៍រយៈពេលខ្លី ប៉ុន្តែជារឿយៗនាំឱ្យបាត់បង់ការគោរព និង ភាពជឿជាក់ពីអ្នកដទៃ ព្រមទាំងរារាំងការរីកចម្រើនផ្ទាល់ខ្លួន និង បង្កភាពអវិជ្ជមានដល់ទំនាក់ទំនងការងារ និង បរិយាកាសការងារទាំងមូល ព្រោះវាអាចនាំឱ្យខ្វះភាពស្មោះត្រង់ និង កាត់បន្ថយផលិតភាព។ ចំពោះហេតុផលទាំងនេះ តើប្រិយមិត្តយល់យ៉ាងណាដែរ?៕