ទំនួលខុសត្រូវរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង ត្រូវចង្អុលបង្ហាញអ្នកក្រោមបង្គាប់គ្រប់រូប។ កាលណាថៅកែស្តីបន្ទោសកូនចៅ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវតែចេញមុខដោះស្រាយ ឬ ការពារជាដាច់ខាត។ ការការពារកូនចៅ ឬ បុគ្គលិកក្រោមបង្គាប់នៅចំពោះមុខថៅកែ គឺជាសិល្បៈដឹកនាំដ៏សំខាន់បំផុតមួយ។ វាមិនត្រឹមតែបង្ហាញថាអ្នកជាមេដឹកនាំ ដែលមានការទទួលខុសត្រូវប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ជាការកសាងទំនុកចិត្ត និង ភាពស្មោះត្រង់នៅក្នុងក្រុមផងដែរ។ ខាងក្រោមនេះគឺជា ៥ ករណីសំខាន់ៗ ដែលអ្នកគ្រប់គ្រងដាច់ខាតត្រូវតែចេញមុខការពារបុគ្គលិក៖

១. កំហុសដែលកើតចេញពីការណែនាំរបស់អ្នកផ្ទាល់
នេះគឺជាករណីដែលអ្នកត្រូវការពារពួកគេដាច់ខាត។ ប្រសិនបើបុគ្គលិកធ្វើតាមការណែនាំរបស់អ្នក ឬ ធ្វើតាមផែនការដែលអ្នកបានដាក់ឱ្យ ប៉ុន្តែលទ្ធផលបរាជ័យ ឬ មានកំហុស៖
* មូលហេតុ៖ បុគ្គលិកគ្រាន់តែជាអ្នកអនុវត្តតាមបញ្ជា។ កំហុសស្ថិតនៅត្រង់យុទ្ធសាស្ត្រ ឬ ការសម្រេចចិត្តរបស់អ្នក។
* សកម្មភាព៖ អ្នកត្រូវហ៊ាននិយាយថា “នេះជាការសម្រេចចិត្តរបស់ខ្ញុំ គាត់គ្រាន់តែធ្វើតាមការណែនាំប៉ុណ្ណោះ ខ្ញុំសូមទទួលខុសត្រូវចំពោះរឿងនេះ”។

២. ការរិះគន់ ឬ ការស្តីបន្ទោស ដែលគ្មានមូលដ្ឋានច្បាស់លាស់
នៅពេលដែលថៅកែទទួលបានព័ត៌មានមិនគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ហើយចាប់ផ្តើមស្តីបន្ទោសបុគ្គលិកដោយផ្អែកលើការយល់ច្រឡំ ឬ ការចោទប្រកាន់ពីអ្នកដទៃ៖
* មូលហេតុ៖ ការបណ្តោយឱ្យបុគ្គលិកទទួលរងនូវភាពអយុត្តិធម៌ នឹងបំផ្លាញទឹកចិត្តរបស់ពួកគេយ៉ាងខ្លាំង។
* សកម្មភាព៖ អ្នកត្រូវបកស្រាយការពិត បង្ហាញភស្តុតាង និង បរិបទជាក់ស្តែង ដើម្បីឱ្យថៅកែយល់ពីស្ថានភាពពិតប្រាកដ។

៣. បុគ្គលិកខិតខំប្រឹងប្រែងអស់ពីលទ្ធភាព ប៉ុន្តែជួបឧបសគ្គក្រៅការគ្រប់គ្រង
ជួនកាលការងារបរាជ័យមិនមែនដោយសារបុគ្គលិកខ្ជិល ឬ អសមត្ថភាពទេ ប៉ុន្តែដោយសារកត្តាខាងក្រៅ (ដូចជាប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រគាំង, អតិថិជនបផ្លាស់ប្តូរចិត្តភ្លាមៗ ឬ ធនធានមិនគ្រប់គ្រាន់)។
* មូលហេតុ៖ ថៅកែច្រើនតែសម្លឹងមើលតែលទ្ធផលចុងក្រោយ ដោយមើលរំលងឧបសគ្គ។
* សកម្មភាព៖ អ្នកត្រូវការពារការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ពួកគេ ដោយពន្យល់ពីឧបសគ្គទាំងនោះ ហើយស្នើសុំដំណោះស្រាយជាជាងការដាក់ទោស។

៤. ការទាមទារដែលមិនសមហេតុផល ឬ លើសកម្លាំង
នៅពេលដែលថៅកែដាក់សម្ពាធការងារច្រើនហួសហេតុ ឬ កំណត់កាលបរិច្ឆេទ ដែលមិនអាចធ្វើទៅរួច ដែលនាំឱ្យប៉ះពាល់ដល់សុខភាព ឬ គុណភាពការងាររបស់បុគ្គលិក។
* មូលហេតុ៖ បើអ្នកមិនការពារទេ បុគ្គលិកនឹងរងសម្ពាធផ្លូវចិត្ត ហើយគុណភាពការងារនឹងធ្លាក់ចុះ។
* សកម្មភាព៖ អ្នកត្រូវចរចាជាមួយថៅកែ ដោយបង្ហាញពីទិន្នន័យជាក់ស្តែងអំពីកម្លាំងពលកម្ម និង ពេលវេលា ដើម្បីសុំពន្យារពេល ឬ កាត់បន្ថយការងារខ្លះ។

៥. ការប្រមាថមើលងាយ ឬ ការប្រើពាក្យសម្តីមិនសមរម្យ
ក្នុងករណីខ្លះ ថៅកែអាចនឹងខឹងខ្លាំងរហូតដល់ប្រើពាក្យសម្តីជេរប្រមាថ ឬ ប៉ះពាល់ដល់សេចក្តីថ្លៃថ្នូររបស់បុគ្គលិក។
* មូលហេតុ៖ គ្មាននរណាម្នាក់សមនឹងទទួលបានការប្រមាថនៅកន្លែងធ្វើការទេ។
* សកម្មភាព៖ ក្នុងនាមជាអ្នកគ្រប់គ្រង អ្នកត្រូវធ្វើអន្តរាគមន៍ដោយការទូត ដើម្បីបន្ធូរបន្ថយស្ថានការណ៍ ឬ ស្នើសុំឱ្យមានការពិភាក្សានៅពេលក្រោយនៅពេលដែលភាគីទាំងពីរត្រជាក់ចិត្ត។

- គន្លឹះសំខាន់ក្នុងការការពារ
ការការពារមិនមែនមានន័យថា “ឈ្លោះជាមួយថៅកែ” ទេ។ អ្នកត្រូវប្រើវិធីសាស្ត្រដ៏ឆ្លាតវៃ៖
* កុំការពារបែបបិទបាំង៖ បើបុគ្គលិកខុសពិតមែន ត្រូវទទួលស្គាល់កំហុស ប៉ុន្តែសុំការយោគយល់ និង ធានាថានឹងកែប្រែ។
* ប្រើពាក្យ “យើង”៖ ជំនួសឱ្យការនិយាយថា “គាត់ធ្វើខុស” ត្រូវនិយាយថា “ក្រុមយើងមានចន្លោះប្រហោងត្រង់នេះ”។ នេះបង្ហាញពីការទទួលខុសត្រូវរួម។
* ផ្តល់ដំណោះស្រាយ៖ កុំគ្រាន់តែការពារ ប៉ុន្តែត្រូវបង្ហាញពីរបៀបដែលអ្នកនឹងដោះស្រាយបញ្ហានោះកុំឱ្យកើតឡើងទៀត៕
