បុគ្គលិកជិតដិតនឹងមេ ច្រើនតែមានទឹកមាត់ប្រៃជាង និង មានឱកាសច្រើនជាងបុគ្គលិកទូទៅ។ ជាក់ស្តែង ការមានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយមេ គឺជាកូនសោរនៃភាពជោគជ័យ ប៉ុន្តែបើស្និទ្ធស្នាលពេក វាអាចក្លាយជាដាវមុខពីរ។ ខាងក្រោមនេះគឺជាការវិភាគអំពី គុណសម្បត្តិ និង គុណវិបត្តិ ដើម្បីឱ្យអ្នកអាចថ្លឹងថ្លែងបាន៖

១. គុណសម្បត្តិនៃការមានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយមេ
នៅពេលដែលអ្នកមានទំនាក់ទំនងជិតស្និទ្ធក្នុងកម្រិតសមរម្យ អ្នកអាចទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ដូចជា៖
* ការទុកចិត្ត : មេនឹងមានទំនុកចិត្តក្នុងការប្រគល់ការងារសំខាន់ៗ ឬគម្រោងធំៗឱ្យអ្នក។
* ការទំនាក់ទំនងរលូន: អ្នកងាយស្រួលក្នុងការសួរនាំ ពិភាក្សា ឬបញ្ចេញយោបល់ដោយមិនសូវមានសម្ពាធ។
* ការគាំទ្រ : នៅពេលអ្នកជួបបញ្ហា មេដែលស្និទ្ធជាមួយអ្នកទំនងជានឹងយល់ចិត្ត និង ជួយដោះស្រាយ ឬ បង្រៀនអ្នកច្រើនជាងស្តីបន្ទោស។
* បរិយាកាសការងារល្អ: ការងារនឹងមិនសូវស្ត្រេស ពេលដែលយើងធ្វើការជាមួយមនុស្សដែលយើងចូលចិត្ត។

២. ហានិភ័យនៃការស្និទ្ធស្នាលពេក
ប្រសិនបើភាពស្និទ្ធស្នាលនោះឆ្លងផុតព្រំដែនការងារ (ក្លាយជាមិត្តភក្តិស៊ីផឹក ឬ ដឹងរឿងផ្ទាល់ខ្លួនច្រើនពេក) វាអាចបង្កបញ្ហាដូចជា៖
* ការចោទប្រកាន់ពីការលំអៀង : បុគ្គលិកដទៃអាចគិតថាអ្នកទទួលបានការងារល្អ ឬ ឡើងប្រាក់ខែដោយសារតែ «ខ្សែ» មិនមែនដោយសារសមត្ថភាព។
* ពិបាកក្នុងការរិះគន់ ឬ កែលម្អ: នៅពេលមេក្លាយជាមិត្ត គាត់អាចនឹងពិបាកក្នុងការស្តីបន្ទោសអ្នកពេលអ្នកធ្វើខុស ឬ អ្នកក៏អាចលែងសូវគោរពគាត់ដូចមុន។
* បាត់បង់វិជ្ជាជីវៈ: ការលេងសើចច្រើនពេកអាចធ្វើឱ្យបាត់បង់របៀបរៀបរយក្នុងការងារ។
* បញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនប៉ះពាល់ការងារ: បើថ្ងៃណាមួយអ្នកឈ្លោះគ្នាដោយសាររឿងផ្ទាល់ខ្លួន វានឹងប៉ះពាល់ដល់ការងារភ្លាមៗ។

៣. យុទ្ធសាស្ត្ររក្សាលំនឹង
ដើម្បីរក្សាទំនាក់ទំនងឱ្យមានសុខភាពល្អ និង វិជ្ជាជីវៈ អ្នកគួរអនុវត្តតាមចំណុចទាំងនេះ៖
* ស្និទ្ធស្នាលតែមិនហួសហេតុ: រាក់ទាក់ រួសរាយ និង ជួយគ្នា ប៉ុន្តែមិនចាំបាច់ត្រូវតែជាមិត្តភក្តិជិតដិតបំផុត ដែលចែករំលែកគ្រប់រឿងនោះទេ។
* គោរពតួនាទី: ទោះបីជាស្និទ្ធគ្នានៅក្រៅម៉ោងការងារកម្រិតណាក៏ដោយ នៅក្នុងម៉ោងការងារ ឬ ក្នុងកិច្ចប្រជុំ ត្រូវតែផ្តល់ការគោរពតាមឋានានុក្រម។
* រក្សាការសម្ងាត់: កុំយកភាពស្និទ្ធស្នាលដើម្បីសួររឿងសម្ងាត់របស់ក្រុមហ៊ុន ឬ យកទៅនិយាយដើមអ្នកដទៃ។
* ផ្តោតលើលទ្ធផលការងារ: ត្រូវប្រាកដថា មេចូលចិត្តអ្នកដោយសារអ្នក «ធ្វើការពូកែ» មិនមែនដោយសារអ្នក «ពូកែយកចិត្ត»។
អ្នកគួរស្និទ្ធស្នាលក្នុងន័យ «ជាដៃគូការងារដ៏ល្អ» ប៉ុន្តែមិនគួរស្និទ្ធស្នាលដល់ថ្នាក់ «លែងក្រែងចិត្តគ្នា» នោះទេ៕

ប្រភព៖ ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល