មិនថាស្ថាប័នតូច ឬ ធំ ការមានទំនាស់រវាងបុគ្គលិក និង បុគ្គលិក រមែងកើតឡើងម្តងម្កាល ហើយវាដោះស្រាយបាន ឬ មិនបាន ក៏អាស្រ័យទៅលើអ្នកដឹកនាំផងដែរ។ ទំនាស់ផ្ទាល់ខ្លួនរវាងបុគ្គលិក មិនមែនគ្រាន់តែជាបញ្ហារបស់មនុស្សពីរនាក់នោះទេ ប៉ុន្តែវាប្រៀបបាននឹង «មេរោគ» ដែលអាចឆ្លងរាលដាល និង ធ្វើឱ្យខូចខាតដល់ប្រព័ន្ធការងារទាំងមូលបានយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ។ ខាងក្រោមនេះគឺជាផលប៉ះពាល់សំខាន់ៗ ដែលបណ្តាលមកពីទំនាស់ផ្ទាល់ខ្លួននៅកន្លែងធ្វើការ៖

១. ការធ្លាក់ចុះនៃផលិតភាពការងារ
នេះគឺជាផលប៉ះពាល់ដែលឃើញច្បាស់បំផុត៖
* បាត់បង់ការយកចិត្តទុកដាក់៖ ភាគីដែលមានទំនាស់នឹងចំណាយពេលគិតអំពីកំហឹង ការសងសឹក ឬ ការនិយាយដើមគ្នា ជាជាងការផ្តោតលើការងារ។
* ការងារយឺតយ៉ាវ៖ កិច្ចការដែលត្រូវការការសហការគ្នានឹងត្រូវរាំងស្ទះ ដោយសារពួកគេមិនចង់និយាយរកគ្នា ឬ មិនចង់ធ្វើការជាមួយគ្នា។

២. បង្កើតបរិយាកាសការងារអាប់អួ
ទំនាស់ផ្ទាល់ខ្លួនអាចបំបែកបំបាក់សាមគ្គីភាពក្នុងក្រុម៖
* ការបង្កើតបក្ខពួក៖ បុគ្គលិកផ្សេងទៀតអាចត្រូវបានអូសទាញឱ្យកាន់ជើងភាគីម្ខាងៗ ដែលនាំឱ្យក្រុមបែកជាពីរ ឬ ជាក្រុមតូចៗ។
* ភាពតានតឹង៖ បរិយាកាសនៅក្នុងការិយាល័យនឹងពោរពេញដោយភាពតានតឹង អាប់អួ និង គ្មានភាពរីករាយ ដែលធ្វើឱ្យបុគ្គលិកផ្សេងទៀតមានអារម្មណ៍មិនស្រួល។

៣. ការរាំងស្ទះដល់ការទំនាក់ទំនង
ការទំនាក់ទំនងគឺជាគន្លឹះនៃជោគជ័យ ប៉ុន្តែទំនាស់ធ្វើឱ្យវាបរាជ័យ៖
* ការលាក់ព័ត៌មាន៖ ភាគីទំនាស់អាចនឹងលាក់ព័ត៌មានសំខាន់ៗមិនឱ្យគ្នាដឹង ដើម្បីធ្វើឱ្យភាគីម្ខាងទៀតបរាជ័យ ឬ មើលទៅអន់។
* ការយល់ច្រឡំ៖ ការមិននិយាយរកគ្នាដោយផ្ទាល់ នាំឱ្យមានការស្មាន និង ការយល់ច្រឡំកាន់តែខ្លាំងឡើង។

៤. ប៉ះពាល់ដល់អ្នកដឹកនាំ និង ស្ថាប័ន
* ខាតពេលវេលាអ្នកគ្រប់គ្រង៖ ជំនួសឱ្យការប្រើពេលដើម្បីរៀបចំយុទ្ធសាស្ត្រ ឬ អភិវឌ្ឍស្ថាប័ន អ្នកដឹកនាំត្រូវចំណាយពេលមកសម្របសម្រួល ដោះស្រាយជម្លោះ និង ធ្វើជាអាជ្ញាកណ្តាល។
* បាត់បង់បុគ្គលិកល្អៗ: បើបរិយាកាសពោរពេញដោយជម្លោះ បុគ្គលិកដែលមានសមត្ថភាព (ដែលមិនពាក់ព័ន្ធ) អាចនឹងធុញទ្រាន់ ហើយលាឈប់ដើម្បីស្វែងរកកន្លែងថ្មីដែលមានសន្តិភាពជាង។

៥. ប៉ះពាល់ដល់អតិថិជន
ក្នុងករណីខ្លះ ទំនាស់នេះអាចឆ្លុះបញ្ចាំងចេញក្រៅ៖
* ការផ្តល់សេវាមិនល្អ ដោយសារបុគ្គលិកមានអារម្មណ៍មិនល្អ។
* អតិថិជនអាចសម្គាល់ឃើញភាពមិនចុះសម្រុងគ្នា ដែលធ្វើឱ្យបាត់បង់ទំនុកចិត្តលើវិជ្ជាជីវៈរបស់ក្រុមហ៊ុន។
ទោះបីជាទំនាស់ជារឿងជៀសមិនរួច ប៉ុន្តែស្ថាប័នមិនត្រូវទុកឱ្យ “រឿងផ្ទាល់ខ្លួន ក្លាយជារឿងការងារ” ឡើយ។ ការដោះស្រាយឱ្យបានឆាប់រហ័ស និង មានប្រសិទ្ធភាព គឺចាំបាច់ណាស់ដើម្បីការពារនិរន្តរភាពរបស់ស្ថាប័ន៕

ប្រភព៖ ឯកសារច្បាប់ និង រដ្ឋបាល